Deres hud siger 'Never forget'

 
  Den nyeste jødiske 'family fashion'
   
 
  Hava Hershkovitz - Miss Holocaust '12

Lige når man tror man har hørt det værste, med 'Miss Holocaust konkurrencer' og modeller af Auschwitz lavet af tandguld fra Jøder, nu denne historie, som igen viser hvor sygeligt besatte en del Jøder er af deres 'holocaust'. Oversat fra New York Times:

JERUSALEM: - Da Eli Sagir viste sin bedstefar Yosef Diamant den nye tatovering på sin venstre underarm, bøjede han sit hoved for at kysse den.

Hr. Diamant havde den samme tatovering; nummer 157622 permanent indgraveret i sin egen arm af Nazisterne i Auschwitz. Næsten 70 år senere fik frøken Sagir sin, i en hip tatooshop efter en skolerejse til Polen. I den følgende uge fik også hendes mor og bror de seks cifre tatoveret på deres underarme. I denne måned fulgte hendes onkel trop.

Uddrivelsen fra Egypten - oldgammel historie

'Hele min generation kender intet til holocaust, ' sagde den 21 år gamle frøken Sagir, som har gået med tatoveringen i fire år. 'Man kan tale med folk og de tror det er som Uddrivelsen fra Egypten; oldgammel historie 1). Jeg besluttede at gøre det for at minde min generation om det: Jeg vil fortælle dem min bedstefars historie og historien om holocaust.'

Hr. Diamants efterkommere er blandt en håndfuld børn og børnebørn af Auschwitz-overlevende som er begyndt at minde historiens mørkeste dage på deres egne kroppe, Nu hvor antallet af overlevende er faldet til omkring 200.000 fra 400.000 for ti år siden, kæmper organisationer og individer med problemet om hvordan de bedst kan minde holocaust, som er en så integreret del af Israels oprettelse og identitet, efter at dem som gennemlevede det er gået borte.

Special effects og rejser til dødslejre

Initialiseringsriter som indbefatter rejser til dødslejre, som den frøken Sagir deltog i, er nu standard for gymnasiestuderende. Holocaustmindemærket Yad Vashem i Jerusalem og andre museer forsøger at gøre udstillinger mere tilgængelige, hvortil de bruger individuelle historier og 'special effects'.

  Defamation Anti-Semitism the Movie
  Defamation - The Movie
 

Filmen er en overraskende udstilling af de sygelige tilstande omkring nutidig sekulær jødisk identitet. Den udforsker og latterliggør den nuværende ide om antisemitisme og udstiller de pressionsgrupper som er involveret i at sprede frygt. Den afslører også de jødiske propagandister, der af en eller anden grund insisterer på at forme deres identitet omkring ideen om at være forfulgt, bagtalt eller hadet af racemæssige grunde. Anmeldelse af Gilad Atzmon i dansk oversættelse

   
   
 
  Auschwitz af jødiske guldtænder - Rolexgate
   
 
  Hvor er Wiesels tattoo? - A-7713
Klik for større billede

I Zionismens eller i menneskehedens tjeneste?

Det bliver diskuteret om denne tilgang trivialiserer symboler som længe blev helligholdt, og om det primære budskab burde handle om vigtigheden af en selvstændig jødisk stat for at forebygge et fremtidigt folkemord, frem for et mere universalt budskab om racisme og tolerance.

'Vi bevæger os fra den levende erindring til den historiske erindring, ' bemærkede Michael Berenbaum, en professor ved det amerikansk / jødiske universitet i Los Angeles, som er blandt de fremmeste forskere i fastholdelsen af mindet om holocaust. 'Vi er ved at være ved denne overgang, og dette er en slags fræk, - lige-op-i-ansigtet metode til at komme igennem den.'

Hr. Berenbaum, selv en søn af overlevende2), sagde at 'at replicere en handling som ødelagde deres navne og gjorde dem til numre ville ikke være mit første, anden eller tredje valg,' men, sagde han 'den overgår nogle af de andre tatoveringer som nogle af de unge mennesker får lavet på deres hud'.

Det er helt sikker en intens personlig beslutning som ofte kalder på grimme reaktioner fra fremmede som er stødt af genoptagelsen af det som måske er det dybeste symbol på holocausts dehumanisering af sine ofre.
Det faktum at tatovering er forbudt i jødisk lov - noget som overlevende længe men uden grund frygtede ville føre til udelukkelse fra at blive begravet på jødiske begravelsespladser, gør fænomenet endnu mere uhyggelig for nogle.

Tatovering skal provokere til spørsgmål

'Det er chokerende når man ser nummeret på en meget ung piges hånd,' sagde frøken Sagir. 'Det er meget chokerende. Man skal spørge, Hvorfor?'

Tatovering blev ifølge 'United States Holocaust Memorial Museum’s Encyclopedia of the Holocaust' indført i Auschwitz i efteråret af 1941, og i det tilstødende Birkenau den efterfølgende marts. Disse to var de eneste lejre der brugte denne metode, og det er usikkert hvor mange mennesker blev tatoveret, et kort stykke tid på brystet, og almindeligvis på underarmen.

Kun dem som kunne arbejde blev tatoveret, så på trods af nedværdigelsen blev numrene i nogle tilfælde båret med stolthed, især de lavere numre, som angav at dem der bar dem havde overlevet adskillige hårde vintre i lejren.

'Alle vil behandle numrene fra 30.000 til 80.000 med respekt, ' skrev Primo Levi i sin erindringsbog 'Overlevelse i Auschwitz', hvor i han beskrev tatoveringerne som del af 'et menneskes nedbrydning'.

Efter krigen skyndte nogle Auschwitz-overlevende sig at få fjernet tatoveringerne via operative indgreb, elle skjulte dem under lange ærmer. Men i løbet af de følgende årtier brugte andre numrene til at spille på i lotto, eller brugte dem som kodeord.

Dana Doron, en 31-årig læge og datter af en overlevende udspurgte omkring halvtreds tatoverede overlevende for den nye israelske dokumentar 'Numbered', som hun instruerede sammen med fotojournalisten Uriel Sinai, som har premiere i USA i næste måned ved Chicago International Film Festival.

Fodnoter:

1) 'Uddrivelsen fra Egypten; oldgammel historie' - Oldgammel mytologi ville nok være mere anbragt - men den jødiske forståelse skelner traditionelt set ikke sønderlig meget mellem historie og mytologi. Mange Jøder tror jo også fuld og fast på at de stammer fra et folkeslag som en gang for flere tusinder af år siden, mens de i virkeligheden er efterkommere af den turkmanske Khazarstamme. Her Elie Wiesels jødiske logik: 'Nogle begivenheder finder sted men er ikke sande; andre er, - selv om de aldrig er foregået.'

2) 'Holocaustoverlevende' defineres af Jøderne som enhver Jøde som på noget tidspunkt under Anden Verdenskrig befandt sig på tysk besat jord. Uanset om vedkommende led overlast eller ej.

Kilde:

New York Times 30 september 2012 - Proudly Bearing Elders’ Scars, Their Skin Says ‘Never Forget’

Relateret:

Balder Blog 21 april 2012 - Fantastisk interview - Gilad Atzmon om ‘Jewish Identity Politics’ og meget mere

Balder Blog 14 januar 2012 - Hollywood og Holocaust-undervisning - Steven Spielbergs ‘Holocaust-dokumentarer’ fulde af løgn

Balder Blog 22 oktober 2011 - Holland - Micha Kat populær jødisk journalist: afliv gaskammerløgnen først - derefter resten (Micha Kat skriver om detaljer fra hans jødiske familieliv i tegn af holocaust og hans mistro til holocaustmyterne - jødisk psykologi)

Balder Blog 30 januar 2010 - Defamation - Afslørende film om antisemitisme fra den israelske instruktør Yoav Shamir

Balder Blog 16 januar 2010 - Danish Hollywood-Holocaust: Macabre Auschwitz exhibition made of Jewish tooth gold (Rolexgate Marco Evaristti - guldfiskeblenderen Helena etc.)

Balder Blog 26 december 2009 - DRs Anti-kristne udsendelser i Julen - Version 2009: Auschwitz overlevende Primo Levi

Balder.org 4 juni 2007 - Gilad Atzmon: Holocaustreligionen er lige så så gammel som Jøderne selv

 


Print Post

Dagens citat
»Communitarianism is a collectivist philosophy that explicitly rejects individualism. It does not merely relegate individualism to a subordinate position, but is openly hostile to it. It is an ideology of "civic society" which is nothing less than one version of Post-Marxist collectivism which wants privileges for certain wealthy and influential organized groups, and in consequence, a renewed feudalization of society« (Vaclav Klaus)